Prelegenci

W gronie prelegentów znajdują się wysocy rangą przedstawiciele polskiego biznesu FMCG, szefowie logistyki, IT, przedstawiciele zarządów firm tworzących ECR Polska, Członkowie Rady Nadzorczej ECR Polska, a także zaproszeni goście zagraniczni.

Klucz doboru był jeden - wysoka wartość merytoryczna i jakość wystąpienia, ciekawa osobowość i uznane doświadczenie prelegentów.

 

  • Nigel Bagley

    Nigel Bagley

    Industry Affairs Director, Global Customer Development, Unilever

    Zanim dołączył do zespołu Unilevera, Nigel Bagley przez kilka lat organizował koncerty popowe w Wielkiej Brytanii. Doświadczenie zdobyte w szybko zmieniającym się muzycznym świecie dało mu solidne podstawy do pracy w dynamicznym świecie FMCG. Po kilku latach pracy w siedzibie Unilevera w Londynie, w 1997 roku Nigel przeniósł się do USA, gdzie pokierował Departamentem Sprzedaży, wprowadzając szereg innowacyjnych zmian i programów sprzedażowych, również w myśl koncepcji ECR. W 2000 roku Nigel dołączył do departamentu Global Customer Development w siedzibie Unilevera w Holandii, gdzie odpowiadał za szereg programów strategicznych. W ostatnim czasie Nigel był odpowiedzialny za zaangażowanie Unilevera w działania stowarzyszeń zewnętrznych. To m. in. z jego inicjatywy utworzone zostało Consumer Goods Forum. Jako prezes tej organizacji, Nigel odpowiada m. in. za projekt Future Value Chain. Nigel jest również członkiem zarządu International Commerce Institute, angażuje się także w działalność ECR Europe.

     
  • Stefan Golonka

    Stefan Golonka

    Prezes Zarządu, Kraft Foods Polska S.A.

    Stefan Golonka, lat 58, dołączył do Kraft Foods Polska w 1992 r. i w 1994 r. został Dyrektorem Zarządzającym polskiego części biznesu. W trakcie lat pracy w Kraft Foods pracował w Sprzedaży, Marketingu a także zarządzał polskim oddziałem firmy, w tym kluczowymi przedsięwzięciami prowadzącymi do rozwoju firmy w Polsce. Zanim rozpoczął pracę w firmie Kraft Foods, spędził 17 lat w firmie Agros, obejmując różne funkcje, z których ostatnią było pełnienie obowiązków Dyrektora Handlowego firmy. W trakcie pracy dla Agros, Stefan pracował w Londynie przez 5 lat, gdzie był odpowiedzialny za rozwój kanałów dystrybucji dla polskich produktów.

     
  • Maciej Kubiak

    Maciej Kubiak

    Country General Manager, Chep Polska

    Prezes firmy CHEP Polska specjalizującej się w usługach wynajmu palet. Na obecnym stanowisku od lipca 2010. W firmie CHEP Polska pracuje od 2001 r. W latach 2001-2010 zajmował stanowisko Prokurenta oraz Sales i Asset Management Managera. Od 9 lat zarządza polskim zespołem odpowiedzialnym za rozwój usługi wynajmu palet na rynku lokalnym. Specjalista w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, posiada wieloletnie doświadczenie oraz wiedzę na temat zagadnień dotyczących zarządzania paletami w przedsiębiorstwie.

     
  • Dariusz Łukawczyk

    Dariusz Łukawczyk

    Dyrektor Departamentu Centralnego Transportu NEUCA SA, Prezes Zarządu Farmada Transport Sp. z o.o., Grupa Neuca

    Dariusz Łukawczyk pełni funkcję Dyrektora Departamentu Centralnego Transportu w Grupie NEUCA oraz Prezesa Zarządu Farmada Transport Sp. z o.o., spółki celowej powołanej do obsługi transportowej Grupy NEUCA. Dołączył do zespołu dawnego TORFARMU w 2005 roku. Początkowo jako Manager ds. Transportu Torfarm S.A., następnie konsekwentnie awansował. W roku 2008 objął stanowisko Dyrektora ds. Transportu, a rok później został mianowany na stanowisko Prezesa Zarządu Farmada Transport Sp. z o.o. W 2010 roku równocześnie z pełnioną funkcją Prezesa Zarządu objął stanowisko Dyrektora Departamentu Centralnego Transportu NEUCA S.A. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w handlu i logistyce, 12-letnie w firmie kurierskiej DHL Express, 3-letnie w firmach związanych z branżą budowlaną w pionach handlowych oraz 6-letnie w Grupie NEUCA. Jest członkiem Polskiej Rady Systemu GS1 oraz zewnętrznym ekspertem Instytutu Logistyki i Magazynowania w obszarze transportu.

     
  • Jerzy Markow

    Jerzy Markow

    Dyrektor Krajowego Biznesu Lądowego, Schenker Sp. z o.o.

    Doktor nauk technicznych w zakresie transportu i logistyki. Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, Podyplomowych Studiów Zarządzania Przedsiębiorstwem, International Leadership Program, Ashridge Managemant College, England. Wcześniej pełnił funkcje Dyrektora Produkcji SPEDPOL Sp. z o.o i Dyrektora Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki, wieloletni członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia. Autor publikacji i referatów z dziedziny praktycznych rozwiązań funkcjonowania zintegrowanych łańcuchów dostaw. Lider wdrożenia operacyjnego pierwszej cross ? dockingowej sieci dystrybucji drobnicy DB Schenker w Rosji i na Ukrainie.

     
  • Michał Mrowiec

    Michał Mrowiec

    Wiceprezydent ds. Sprzedaży, Unilever w Polsce i krajach bałtyckich

    Pracuje dla Unilevera od 1996 roku. Zaczynał jeszcze w firmie Besftoods jako Regionalny Kierownik Sprzedaży w dziale Customer Development. Potem zajął się prywatnym projektem, powołując do życia własną firmę. Następnie pracował dla ABCO jako kierownik oddziału i później - jako zastępca dyrektora ds. zakupów. Do Bestfoods powrócił w 1997 roku na stanowisko dyrektora ds. rozwoju organizacji. W 1998 roku awansował na stanowisko dyrektora ds. klientów strategicznych i marketingu handlowego a w momencie fuzji firmy Bestfoods z Unileverem został mianowany na stanowisko kierownika działu ds. kluczowych klientów w Unileverze. W 2004 objął stanowisko kierownika ds. relacji handlowych a od 2007 roku jest dyrektorem całego działu sprzedaży w Polsce i krajach bałtyckich, będąc również odpowiedzialnym za egzekucję strategii sprzedaży Unilevera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach. Żonaty, ma trzy córki. Pasjonat górskich wycieczek. Uprawia jogging.

     
  • Maximilian Musselius

    Maximilian Musselius

    Executive Director, ECR Rosja

    Po skończeniu magisterskich studiów ekonomicznych i fakultetu z prawa handlowego na Uniwersytecie Moskiewskim im. Łomonosowa (M.V. Lomonosov Moscow State University) rozpoczął pracę jako dyrektor marketingu w Gambro Sweden (2000 - 2003), następnie przez ponad rok pracował jako dyrektor marketingu i starszy konsultant w firmie Kelis-Consulting. Od 2004 roku Dyrektor Wykonawczy ECR Rosja. Założyciel globalnej bazy wiedzy o ECR zwanej ECRoPEDIA (funkcjonuje od 2009 roku). Od 2010 roku jest członkiem Rady Nadzorczej ECR Asia Pacific i współprzewodniczącym Grupy National Initiatives w ramach ECR Europe. Od 2011 roku również członek zarządu rosyjskiej inicjatywy doradczej "Elektroniczne Dokumenty - Wydajna Ekonomia".

     
  • Dan Nistor

    Dan Nistor

    Co-Chairman, ECR Polska

    Dan Nistor dołączył do zespołu Coca-Coli w 1993 roku jako kierownik sprzedaży w Timisoarze w Rumunii i od tego czasu konsekwentnie awansował, stale zwiększając zakres swojej odpowiedzialności w koncernie Coca-Coli. W kolejnych latach zajmował stanowiska: Managera Sprzedaży w Oradea, Dyrektora Generalnego w Timisoarze oraz Dyrektora Obszaru Lagos & Północ w Coca-Cola HBC w Nigerii. W 2002 roku Dan Nistor awansował na stanowisko Country General Managera Coca-Cola HBC w krajach Nadbałtyckich. Od stycznia 2007 roku do marca 2011 roku Dan pełni funkcję Country General Managera w Polsce. Dan Nistor ukończył studia na Uniwersytecie Technicznym w Timisoarze z tytułem magistra. Urodzony również w Timisoarze w Rumunii, żonaty (żona Simona), ma dwójkę dzieci: Ioana (13) i Mihai (10). Interesuje się sportem, w szczególności narciarstwem. W wolnym czasie lubi chodzić na spacery i czytać książki.

     
  • Elżbieta Pełka

    Elżbieta Pełka

    Prezes Polish National Sales Awards, Właściciel i Dyrektor Generalny Agencji Pełka Creatives i Pełka PR

    Elżbieta Pełka - profesjonalny i doświadczony przedsiębiorca - swoją karierę w dziedzinie komunikacji rozpoczynała na początku lat 90., w Londynie w agencji Ogilvy&Mather, gdzie wcześniej studiowała komunikację i marketing. Pracowała również w takich instytucjach jak The Rowland Company, GGK Direct, czy też jako szef mtg magazynu Marie Claire. Od ponad dziesięciu lat Elżbieta jest właścicielem i dyrektorem zarządzającym konsorcjum Elżbieta Pełka Creative Services (z wydzielonymi dywizjami PEŁKA PR, Creatives, Interactives oraz Consulting), dobrze znanej agencji, zajmującej się marketingiem i komunikacją, która może pochwalić się bogatym portfolio klientów z branż: FMCG, dóbr inwestycyjnych, mediów oraz farmacji. Jedną z kluczowych specjalności Elżbiety jest zarządzanie projektami interdyscyplinarnymi z obszaru marketingu strategicznego. Agencja pomogła wielu firmom osiągnąć wspaniałe rezultaty, co bezpośrednio przekłada się na osiągane przez nie wyniki. Agencja jest polskim partnerem sieci międzynarodowej specjalizującej się w procesach zarządzania marką oraz działaniach B2B - BBN The Business Branding Network. Elżbieta Pełka jest członkiem profesjonalnym The Chartered Institute of Marketing, sędzią w National Sales Awards w Wielkiej Brytanii, regularnie wypowiada się na tematy związane z branżą komunikacji, marketingu i sprzedaży, prowadzi wykłady związane ze sprzedażą oraz komunikacją na znaczących uczelniach polskich, takich jak np. Uniwersytet Łódzki czy też UW WZ. W roku 2007 dzięki inicjatywie Elżbiety powstała Polish National Sales Awards, jako jedyna tego typu organizacja na terenie Polski. Elżbieta Pełka ma także wiele innych pasji, włączając w to wspieranie działalności charytatywnej oraz rozwijanie idei Polish National Sales Awards. Włącza się także w wiele inicjatyw w całej Europie, ze szczególnym uwzględnieniem Wielkiej Brytanii.

     
  • Paweł Pietraszko

    Paweł Pietraszko

    Manager Działu Eksploatacji, Auchan Polska

    Paweł Pietraszko, Manager Działu Eksploatacji Auchan Polska, sieci handlowej posiadającej w Polsce 22 hipermarkety, 4 hipermarkety partnerskie Schiever oraz 24 supermarkety partnerskie Elea. Na obecnym stanowisku od 2007 r. Odpowiedzialny za kontrolę procesów logistycznych na poziomie magazynów, zapewnienie właściwego serwisu dla sklepów oraz zarządzanie gospodarką opakowaniową w Auchan Polska.

     
  • Pedro Pereira da Silva

    Pedro Pereira da Silva

    Dyrektor Operacyjny i Country Manager na Polskę, Grupa Jeronimo Martins

    Dyrektor Operacyjny Grupy Jeronimo Martins, portugalskiego koncernu zajmującego się dystrybucją dóbr konsumpcyjnych i żywności oraz Country Manager Grupy JM w Polsce. Odpowiada za międzynarodowy rozwój oraz zarządzanie operacyjne grupy w Polsce i w Portugalii. Swoją karierę w Grupie JM rozpoczął w 1990 r. pracując w dziale zakupów Pingo Doce w Lizbonie, wiodącym supermarkecie w Portugalii. W 1998 r. awansował na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Oddziału JM na Maderze, gdzie odpowiadał za zarządzanie operacyjne i sięgającą ponad 100 mln Euro rocznie sprzedaż dwóch formatów: supermarketów Pingo Doce i Recheio Cash&Carry. W kwietniu 2000 r. objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego JM w Polsce, odpowiadającego za sieć marketów Biedronka. Biedronka jest liderem rynku z ponad 5 mld Euro obrotu rocznie i 1 750 sklepami w całym kraju. W kwietniu 2010 r. Pedro Silva awansował na stanowisko Dyrektora Operacyjnego i został członkiem Zarządu Grupy JM. Pedro dyplom magistra ekonomii otrzymał na Uniwersytecie Nova de Lisboa (UNL). Ukończył również studia podyplomowe na uniwersytetach w Luizjanie i Harvardzie.

     
  • Sylwia Szlęzak

    Sylwia Szlęzak

    Kierownik Działu Obsługi Klienta i Działu Administracji Danych Podstawowych, Unilever Polska sp. z o. o.

    Posiada wieloletnie doświadczenie w Logistyce zdobyte w działach obsługi klienta, planowania popytu oraz administracji danych podstawowych. W 2005 roku została szefem Działu Administracji Danych Podstawowych. Z sukcesem kierowała zespołami projektowymi odpowiedzialnymi za wdrożenie systemów informatycznych, zajmując się komunikacją EDI oraz procesami sprzedażowymi i obsługi klienta. Od 2009 roku kieruje dwoma zespołami odpowiedzialnymi za procesy obsługi klienta oraz administrację danych podstawowych w Polsce i Krajach Bałtyckich. Zajmuje się wdrożeniem EDI w obszarach komunikacji z klientami, w szczególności w obszarze zamówień i faktur elektronicznych.

     
  • Jarosław Taberski

    Jarosław Taberski

    Prezes Zarządu, Colian Logistic Sp. z o.o. (grupa Colian S.A.)

    Jest absolwentem wydziału "Planowanie i Zarządzanie" Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, studiów MBA organizowanych przez WSB i Nottingham Trent University i innych. Z grupą Colian S.A. (wcześniej Jutrzenka Holding S.A.) związany od początku 2005 roku. Wcześniej, przez ok.10 lat, odpowiedzialny za obszar kontrolingu dla trzech zakładów Nestle Polska. W ostatnich latach odpowiadał za różne obszary funkcjonowania grupy kapitałowej Colian S.A., w tym po akwizycji spółki Kaliszanka, producenta wafli Grześki, kierował reorganizacją i włączeniem firmy w struktury grupy oraz zarządzał obszarem pionu produkcyjnego w ramach holdingu. W obszarze logistyki działa od X.2008r. realizując m.in. projekt uruchomienia Centrum Logistycznego w Kostrzynie Wlkp. dla produktów grupy kapitałowej, głównie słodyczy i kulinariów. Obecnie rozwija działalność usługową w zakresie logistyki dla podmiotów zewnętrznych, głównie w zakresie magazynowania i spedycji. Brał udział w kilku projektach realizowanych w grupie, w tym m.in. był odpowiedzialny za projekt wdrożenia oprogramowania SAP oraz optymalizację dostępności produktów do sprzedaży w ramach projektu "Zapas Bezpieczeństwa" realizowanego wspólnie z Instytutem Logistyki i Magazynowania w Poznaniu.

     
  • Tomasz Waligórski

    Tomasz Waligórski

    Dyrektor Działu Zakupów, Członek Zarządu , Jerónimo Martins Dystrybucja S.A.

    Karierę w JMD rozpoczął w 1995r. W 1999 - 2002 pracował dla marek Feira Nova i Pingo Doce w Portugalii. W 2002r. awansował na stanowisko Dyrektora Zakupów Jerónimo Martins na Maderze. Po powrocie do Polski, w 2005r., został Dyrektorem Operacyjnym Regionu Wschód. Obecne funkcje pełni od 2010r.

     
  • Marek Wesołowski

    Marek Wesołowski

    Wiceprezes Zarządu , Emperia Holding SA i Stokrotka Sp. z o.o.

    Absolwent Wydziałów Matematyki i Ekonomii na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Posiada stopień MBA University of Minnesota. Od 1995 roku pełnił kolejno funkcje Dyrektora ds. Rozwoju, Dyrektora Marketingu i Dyrektora Handlowego oraz Dyrektora Zarządzającego i Wiceprezesa Zarządu Stokrotka. Od 2007 roku Marek Wesołowski zasiada także w zarządzie spółki Emperia Holding S.A., koordynującej pracę Grupy Handlowej Emperia, obecnie w randze wiceprezesa.

     
  • Bartłomiej Wójtowicz

    Bartłomiej Wójtowicz

    Kierownik Rozwoju Produktów Comarch ECOD, Comarch SA

    Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Avans University w Bredzie. Karierę zawodową rozpoczął w Comarch, firmie posiadającej wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów EDI w Polsce i zagranicą. W Comarch pracuje od 2005 r. - w tym czasie odpowiedzialny za współpracę z partnerami Comarch w krajach Europy Środkowej i Południowej (m.in. Bułgaria, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Turcja, Ukraina, Węgry) rozwój tych rynków, w tym za opracowywanie rozwiązań dla Klientów. Obecnie odpowiedzialny za rozwój produktów Comarch ECOD związanych z obsługą dokumentów elektronicznych, w tym dostosowanie rozwiązań do wymagań prawnych w zakresie e-faktury.