Relacja z konferencji

O tym, że warto rozmawiać o dobrej współpracy byliśmy przekonani od dawna. Teraz wiedzą o tym również uczestnicy konferencji Forum Współpracy 2011, zorganizowanej pod szyldem ECR Polska.

 

6 października w hotelu Hyatt w Warszawie spotkało się około 100 szefów i managerów najważniejszych firm branży FMCG i pokrewnych, przedstawicieli organizacji branżowych i mediów.

 

Konferencję otworzyli Prezesi ECR Polska, Tomasz Waligórski (Członek Zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja) i ustępujący z tej funkcji Dan Nistor (ex Country General Manager Coca-Cola HBC). Wspólnie powitali uczestników i nowego, rozpoczynającego właśnie kadencję, co-chairmana ECR Polska, Michała Mrowca (Wiceprezydent ds. Sprzedaży, Unilever Polska).

 

Część merytoryczną zainaugurował Pedro Pereira da Silva, wieloletni Dyrektor Operacyjny i Country Manager na Polskę Jeronimo Martins. Prelekcja da Silvy - bardzo inspirująca, bogata w fakty i konkretne liczby, przedstawiła najważniejsze wyznaczniki sukcesu marketów Biedronka na polskim rynku oraz kluczowe trendy, jakie kształtować będą rynek FMCG w najbliższej przyszłości.

 

Na sesję najlepszych praktyk składały się prezentacje oparte o case study z firm prelegentów, którzy dzielili się z uczestnikami swoimi doświadczeniami.

 

Paweł Pietraszko z Auchan Polska przedstawił realne korzyści wynikające z przyjęcia wspólnych, wypracowanych pod szyldem ECR, standardów w gospodarce paletowej. Na konkretnych przykładach przedstawił oszczędności, jakie Auchan zyskuje stosując Karty Oceny Palet.

 

Następnie panowie Jarosław Taberski (Prezes Zarządu Colian Logistic) i Maciej Kubiak (Country General Manager CHEP Polska), znów w oparciu o przykłady i liczby, zaprezentowali korzyści z zastosowania w zakładach Colian palet niebieskich. W przejrzysty sposób przedstawili zalety gospodarki paletowej bazującej na wynajmie / outsourcingu, polegające na ograniczeniu kosztów, administracji i uproszczeniu systemu zarządzania nośnikami.

 

W kolejnej prezentacji pan Marcin Gałka z Farmady (Grupa Neuca) opowiedział o możliwościach redukcji kosztów transportu poprzez współdzielenie łańcuchów dostaw. Realizacja tych procesów i osiąganie korzyści możliwe są dzięki opracowanej przez Instytut Logistyki i Magazynowania platformie: Kassets i T-scale.

 

Sesję najlepszych praktyk zamknęła prezentacja duetu Unilever-Comarch. Pani Sylwia Szlęzak i pan Bartłomiej Wójtowicz opowiedzieli o przyczynach, sposobach i możliwościach przejścia z faktury papierowej na e-fakturę. Po tej prezentacji nawiązała się ożywiona dyskusja na temat możliwości wdrożenia projektu e-faktury również na rynku farmaceutycznym.

 

Po przerwie kawowej, która obfitowała w udane rozmowy biznesowe, Nigel Bagley (The Consumer Goods Forum, Unilever) rozpoczął sesję strategiczną. Na tą sesję składały się 3 prezentacje dotyczące najważniejszych trendów współczesnego rynku FMCG.

 

Prezentacja Nigela Bagleya stanowiła zbiór wytycznych dotyczących budowania strategii firmy rynku FMCG opartych o raport „2020:Future Value Chain: Building strategies for the new decade”, opracowanego przez The Consumer Goods Forum wspólnie z Capgemini, HP i Microsoft, przy współudziale managerów 200 wiodących firm handlowych, producentów FMCG, przedstawicieli świata nauki i dostawców usług, jak również organizacji biznesowych. Prelegent przedstawił wiodące i zmieniające się trendy, które będą miały największy wpływ na gospodarkę kolejnej dekady, cele strategiczne firm na kolejne 10 lat i wskazówki dotyczące zachowań taktycznych, które mogą pomóc w ich realizacji.

 

Kolejna prezentacja wywołała największy aplauz. Maximilian Musselius, Dyrektor Wykonawczy ECR Rosja, w dynamicznej i interaktywnej prezentacji przedstawił szanse, wyzwania i zagrożenia dla rynku FMCG wynikające z coraz powszechniejszego użycia aplikacji mobilnych na smartphonach w codziennych zakupach i zwyczajnym życiu. Przekonał uczestników do potrzeby zaistnienia firmy w mediach społecznościowych i dostosowania swojego biznesu do potrzeb coraz bardziej wyedukowanego, mobilnego i permanentnie podłączonego do sieci klienta.

 

Ostatnim wystąpieniem w sesji strategicznej była prezentacja pani Elżbiety Pełki, Prezes Polish National Sales Awards, porządkująca standardy sprzedaży w kontekście etyki i promująca etos etycznego sprzedawcy. Pani Pełka przytoczyła przykłady najlepiej ocenianych sprzedawców podkreślając wagę etyki w ocenie jurorów PNSA.

 

Sesję zamknął panel dyskusyjny, w którym udział wzięli przedstawiciele sieci dystrybutorów, producentów oraz firmy transportowej. Na pytania prowadzącego odpowiadali szefowie i managerowie największych firm branży: Stefan Golonka (Prezes Zarządu Kraft Foods Polska), Jerzy Markow (Dyrektor Krajowego Biznesu Lądowego DB Schenker), Michał Mrowiec (Wiceprezydent ds. Sprzedaży w Polsce i Krajach Bałtyckich, Unilever), Dan Nistor (dotychczasowy Co-Chairman ECR Polska z ramienia Coca-Cola HBC Polska), Tomasz Waligórski (Dyrektor Działu Zakupów i Członek Zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja) oraz Marek Wesołowski (Wiceprezes Zarządu Emperia Holding i Stokrotka). Początkowa, dość spokojna rozmowa o etyce w biznesie, rozwinęła się w ciekawą dyskusję na temat kompleksowej optymalizacji całego łańcucha dostaw. Uczestnicy panelu wyrazili również swoje opinie dotyczące zakresu współpracy partnerów handlowych.

 

Po wyczerpujących obradach uczestnicy mieli okazję do kontynuacji rozmów biznesowych w mniej formalnej atmosferze. Business Mixer przy lampce wina lub szklaneczce Johny Walkera od firmy Diageo uświetniły pyszne przekąski, które zapewniły firmy Kraft Foods oraz Bakalland.

 

Forum Współpracy 2011 spełniło swoje zadania. Managerowie uczestniczący w konferencji otrzymali sporą porcję solidnej, praktycznej, aktualnej wiedzy o rynku oraz praktyczne wskazówki jak współpracując, dostarczać trwałej wartości dla klientów – lepiej, szybciej i mniejszym kosztem.

 

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ Z FORUM WSPÓŁPRACY 2011!

https://picasaweb.google.com/ECRPolskaFoto/ForumWspoPracy2011

 

Kolejne Forum Współpracy już na wiosnę! Dlatego już dziś warto zarezerwować sobie termin 30 maja 2012! Zapraszamy!

O tym, że warto rozmawiać o dobrej współpracy byliśmy przekonani od dawna. Teraz wiedzą o tym również uczestnicy konferencji Forum Współpracy 2011, zorganizowanej pod szyldem ECR Polska.

6 października w hotelu Hyatt w Warszawie spotkało się około 100 szefów i managerów najważniejszych firm branży FMCG i pokrewnych, przedstawicieli organizacji branżowych i mediów.

Konferencję otworzyli Prezesi ECR Polska, Tomasz Waligórski (Członek Zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja) i ustępujący z tej funkcji Dan Nistor (ex Country General Manager Coca-Cola HBC). Wspólnie powitali uczestników i nowego, rozpoczynającego właśnie kadencję, co-chairmana ECR Polska, Michała Mrowca (Wiceprezydent ds. Sprzedaży, Unilever Polska).

Część merytoryczną zainaugurował Pedro Pereira da Silva, wieloletni Dyrektor Operacyjny i Country Manager na Polskę Jeronimo Martins. Prelekcja da Silvy - bardzo inspirująca, bogata w fakty i konkretne liczby, przedstawiła najważniejsze wyznaczniki sukcesu marketów Biedronka na polskim rynku oraz kluczowe trendy, jakie kształtować będą rynek FMCG w najbliższej przyszłości.

Na sesję najlepszych praktyk składały się prezentacje oparte o case study z firm prelegentów, którzy dzielili się z uczestnikami swoimi doświadczeniami.

Paweł Pietraszko z Auchan Polska przedstawił realne korzyści wynikające z przyjęcia wspólnych, wypracowanych pod szyldem ECR, standardów w gospodarce paletowej. Na konkretnych przykładach przedstawił oszczędności, jakie Auchan zyskuje stosując Karty Oceny Palet.

Następnie panowie Jarosław Taberski (Prezes Zarządu Colian Logistic) i Maciej Kubiak (Country General Manager CHEP Polska), znów w oparciu o przykłady i liczby, zaprezentowali korzyści z zastosowania w zakładach Colian palet niebieskich. W przejrzysty sposób przedstawili zalety gospodarki paletowej bazującej na wynajmie / outsourcingu, polegające na ograniczeniu kosztów, administracji i uproszczeniu systemu zarządzania nośnikami.

W kolejnej prezentacji pan Marcin Gałka z Farmady (Grupa Neuca) opowiedział o możliwościach redukcji kosztów transportu poprzez współdzielenie łańcuchów dostaw. Realizacja tych procesów i osiąganie korzyści możliwe są dzięki opracowanej przez Instytut Logistyki i Magazynowania platformie: Kassets i T-scale.

Sesję najlepszych praktyk zamknęła prezentacja duetu Unilever-Comarch. Pani Sylwia Szlęzak i pan Bartłomiej Wójtowicz opowiedzieli o przyczynach, sposobach i możliwościach przejścia z faktury papierowej na e-fakturę. Po tej prezentacji nawiązała się ożywiona dyskusja na temat możliwości wdrożenia projektu e-faktury również na rynku farmaceutycznym.

Po przerwie kawowej, która obfitowała w udane rozmowy biznesowe, Nigel Bagley (The Consumer Goods Forum, Unilever) rozpoczął sesję strategiczną. Na tą sesję składały się 3 prezentacje dotyczące najważniejszych trendów współczesnego rynku FMCG.

Prezentacja Nigela Bagleya stanowiła zbiór wytycznych dotyczących budowania strategii firmy rynku FMCG opartych o raport „2020:Future Value Chain: Building strategies for the new decade”, opracowanego przez The Consumer Goods Forum wspólnie z Capgemini, HP i Microsoft, przy współudziale managerów 200 wiodących firm handlowych, producentów FMCG, przedstawicieli świata nauki i dostawców usług, jak również organizacji biznesowych. Prelegent przedstawił wiodące i zmieniające się trendy, które będą miały największy wpływ na gospodarkę kolejnej dekady, cele strategiczne firm na kolejne 10 lat i wskazówki dotyczące zachowań taktycznych, które mogą pomóc w ich realizacji.

Kolejna prezentacja wywołała największy aplauz. Maximilian Musselius, Dyrektor Wykonawczy ECR Rosja, w dynamicznej i interaktywnej prezentacji przedstawił szanse, wyzwania i zagrożenia dla rynku FMCG wynikające z coraz powszechniejszego użycia aplikacji mobilnych na smartphonach w codziennych zakupach i zwyczajnym życiu. Przekonał uczestników do potrzeby zaistnienia firmy w mediach społecznościowych i dostosowania swojego biznesu do potrzeb coraz bardziej wyedukowanego, mobilnego i permanentnie podłączonego do sieci klienta.

Ostatnim wystąpieniem w sesji strategicznej była prezentacja pani Elżbiety Pełki, Prezes Polish National Sales Awards, porządkująca standardy sprzedaży w kontekście etyki i promująca etos etycznego sprzedawcy. Pani Pełka przytoczyła przykłady najlepiej ocenianych sprzedawców podkreślając wagę etyki w ocenie jurorów PNSA.

Sesję zamknął panel dyskusyjny, w którym udział wzięli przedstawiciele sieci dystrybutorów, producentów oraz firmy transportowej. Na pytania prowadzącego odpowiadali szefowie i managerowie największych firm branży: Stefan Golonka (Prezes Zarządu Kraft Foods Polska), Jerzy Markow (Dyrektor Krajowego Biznesu Lądowego DB Schenker), Michał Mrowiec (Wiceprezydent ds. Sprzedaży w Polsce i Krajach Bałtyckich, Unilever), Dan Nistor (dotychczasowy Co-Chairman ECR Polska z ramienia Coca-Cola HBC Polska), Tomasz Waligórski (Dyrektor Działu Zakupów i Członek Zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja) oraz Marek Wesołowski (Wiceprezes Zarządu Emperia Holding i Stokrotka). Początkowa, dość spokojna rozmowa o etyce w biznesie, rozwinęła się w ciekawą dyskusję na temat kompleksowej optymalizacji całego łańcucha dostaw. Uczestnicy panelu wyrazili również swoje opinie dotyczące zakresu współpracy partnerów handlowych.

Po wyczerpujących obradach uczestnicy mieli okazję do kontynuacji rozmów biznesowych w mniej formalnej atmosferze. Business Mixer przy lampce wina lub szklaneczce Johny Walkera od firmy Diageo uświetniły pyszne przekąski, które zapewniły firmy Kraft Foods oraz Bakalland.

Forum Współpracy 2011 spełniło swoje zadania. Managerowie uczestniczący w konferencji otrzymali sporą porcję solidnej, praktycznej, aktualnej wiedzy o rynku oraz praktyczne wskazówki jak współpracując, dostarczać trwałej wartości dla klientów – lepiej, szybciej i mniejszym kosztem.

 

Kolejne Forum Współpracy już na wiosnę! Dlatego już dziś warto zarezerwować sobie termin 30 maja 2012! Zapraszamy!