Category Management

ECR Community

ECR Community tworzy sieć wspierającą narodowe inicjatywy ECR i partnerskie organizacje w sektorze Retail i Consumer Good Products/dóbr szybkorotujących. Działając not-for-profit, jest neutralną platformą rozwoju i współdzielenia najlepszych praktyk pomiędzy lokalnymi organizacjami ECR i ich członkami.

Celem narodowych inicjatyw ECR jest zrzeszenie producentów, sieci detalicznych, dostawców usług i stowarzyszeń branżowych na poziomie krajowym/lokalnym, by mogły dzielić się najlepszymi praktykami we wspólnych dla nich obszarach, takich jak łańcuchy dostaw, zarządzanie kategorią, zrównoważony rozwój czy transformacja cyfrowa.

Więcej o ECR Community na stronie: ecr-community.org

Dobre praktyki zarządzania kategorią

Dzięki współpracy Porozumienia ECR Polska oraz Instytutu Logistyki i Magazynowania, w 2007 roku opublikowane zostały DOBRE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ.

To wyjątkowy dokument wzorowany na ECR Bluebook, będący podsumowaniem prac ECR Polska w zakresie tworzenia standardów Category Managementu i wymiany doświadczeń zarówno przedstawicieli detalistów, jak i firm produkcyjnych sektora FMCG.

Dobre Praktyki CatMana, jak potocznie w branży został nazwany dokument, standaryzują i oferują praktyczną wiedzę, pomagając w lepszym zrozumieniu wspólnych interesów i korzyści. Tym samym przyczyniają się do lepszej współpracy w łańcuchach dostaw.

Dokument stanowi kompendium wiedzy, jest dodatkowo wzbogacony wartościowymi załącznikami. Szczególnie użyteczny jest dla:

  • doświadczonych praktyków Category Managementu,
  • nowicjuszy w branży,
  • osób nie zajmujących się zarządzaniem kategorią (by poznać ten obszar funkcjonowania biznesu i lepiej zrozumieć wyzwania oraz pracę koleżanek i kolegów z firmy),
  • dla mediów / studentów / świata akademickiego.

W opracowaniu dokumentu udział wzięły następujące firmy:

ECR Polska, GfK Polonia, AC Nielsen Polska, ABR SESTA, Carrefour Polska, Jeronimo Martins Dystrybucja, Polbita, POLOmarket, SCA PR Polska, Intermarche, Grupa Muszkieterowie, Unilever Polska, Procter & Gamble Operations Polska, Nutricia Polska, Nestle Polska, Masterfoods Polska, Dr. Oetker Polska.

Autorzy:

Aleksander Chudy, Marcin Ostachowski, Luiza Lewandowska, Joanna Żybała, Roman Szymanda, Grzegorz Sierzputowski, Gabriela Broda, Wiktor Miałkowski, Marcin Dobek, Anna Czarnojan, Tomasz Woźniak, Marcin Burgs, Beata Jankowiak, Anna Szyperek, Ewa Małuszyńska, Magdalena Zimna, Jarosław Bogusz, Joanna Dzierzbicka, Anna Połczyńska, Mateusz Boruta.

DOBRE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ, ECR Polska 2007