Dla kogo?
Organizacje propagujące koncepcję ECR na całym świecie skupiają zarówno firmy produkcyjne, jak również handlowe – dystrybutorów i detalistów dóbr szybko rotujących, a także firmy z branż świadczących usługi na rzecz branży FMCG. Zgodna współpraca partnerów handlowych w całym łańcuchu dostaw prowadzi do osiągania wspólnych korzyści.
Misja organizacji ECR:
Rozwijamy współpracę by zaspokajać potrzeby Klientów – lepiej, szybciej i mniejszym kosztem.
W jakim celu?
W praktyce celem wdrożenia koncepcji ECR jest lepsza reakcja na potrzeby konsumenta, z równoczesnym maksymalnym wykorzystaniem możliwości redukcji kosztów w całym łańcuchu dostaw poprzez współpracę partnerów handlowych.
Co uzyskuje się w zamian?
- lepsze planowanie produkcji i sprzedaży
- zmniejszenie zapasów we wszystkich ogniwach łańcucha
- skrócenie czasu przepływów
- eliminację zbędnych kosztów
- wyeliminowanie transakcji papierowych
- podniesienie poziomu obsługi
- podniesienie kompetencji zespołu
Korzyści wynikające ze strategii ECR: