- Co to są palety EPAL, czym się różnią od EUR, czy można je wymieniać?
- Co to jest paleta UIC?
- Kto udziela licencji na palety EPAL i EUR?
- Czy palety EPAL bądź EUR mogą mieć klocki trocinowe?
- Czy wszystkie palety EPAL oraz EUR muszą mieć spinki (tzw. klamry kontrolne)?
- Czy palety używane EUR (niezależnie od tego czy są to palety EPAL czy palety wyprodukowane na innych licencjach) muszą posiadać klamrę kontrolną?
- Czy gwóźdź jest nadrzędnym weryfikatorem palety?
- Czy wszystkie używane palety EUR muszą posiadać gwoździe naprawcze?
- Kim są członkowie PKN EPAL?
- Kto ma prawo nabijać gwoździe naprawcze?
- Czy faktura VAT za zakup palet jest gwarancją ich jakości?
- Gdzie można uzyskać listę firm posiadających aktualną licencję na produkcję oraz naprawę palet?
- Na podstawie jakich przepisów prawnych legalizuje się palety?
- Czy palety pochodzące z nielegalnej produkcji lub palety opatrzone cechami EUR przez nieuprawnione podmioty mogą zostać zalegalizowane?
- Czy warunkiem legalizacji palet jest dotarcie do ich producenta?
- Jakie sankcje grożą producentom podrabianych palet? Czy są zobowiązani do zwrotu środków finansowych otrzymanych podczas ich sprzedaży?
- Jaki numer seryjny producenta pojawi się na legalizowanych paletach?
- Czy palety do produkcji których użyto gwoździe inne od wymaganych przez EPAL mogą być zalegalizowane?
- Jak zachowa się kontroler z firmy Bureau Veritas i EPAL, jeżeli zlokalizuje w jednym miejscu partię palet zalegalizowanych i drugą partię palet niezalegalizowanych, jednak pochodzących z tej samej nielegalnej produkcji?
- Kto ponosi koszty legalizacji i kto może zgłosić palety do legalizacji?
- Czy palety raz zalegalizowane po utracie certyfikowanego gwoździa naprawczego przestają być paletami EUR?
- Komunikat umieszczony na stronie EPAL dopuszcza legalizacje palet przez wyspecjalizowane podmioty. Czy zakłada się legalizację palet EUR pochodzących od producentów nie posiadających certyfikatu na produkcję, a jednocześnie spełniających wszystkie kryteria opisane w Karcie UIC-435, Polskiej Normie, czy na kartach ECR?
- Jak postąpić z paletą, którą oddaje mi mój klient i posiada ona gwóźdź naprawczy, ale „nie trzyma” wymiarów elementów, ma wątpliwe gwoździe, jest zniszczona - ogólnie posiada cechy, z którymi nie powinna być zalegalizowana (a nie uszkodzenia mechaniczne które powstały po legalizacji), takie, które nie mogły pozostać niezauważone w trakcie naprawy/sortowania, którą przeszła?
- Czy w przypadku stwierdzenia cech jak w poprzednim pytaniu firma legalizująca bierze odpowiedzialność (również finansową) za taką paletę, gdy ją puszczam w obieg pod towarem, a mój odbiorca ją odrzuci?
- Jeżeli kupuję palety używane z firmy, która je legalizuje w oparciu o licencję Epal (nr. 3xx), to czy na wszystkich paletach po ich segregacji musi być gwóźdź naprawczy? Czy na wszystkich powinien być gwóźdź z jednym i tym samym numerem? Przy wyrywkowej kontroli (wielkość i czytelność cyfr) trafiają się różne numery oraz palety bez gwoździa. Czy jest to dopuszczalne i co ewentualnie robić w takiej sytuacji?